Wednesday, February 25, 2015

Shopping online ke shopping kat kedai??


Assalamualaikum..

Lama pulak rasenya tak membebel kat blog ni...bukannya apa..cuti weekend hari tu..aku balik kampung..dahlah kat kampung line tenet slowwwww..sesangat..so dah habis cuti baru bole update...hehehe..macamlah ada orang nak baca..ye dak?..tak kisahlah ade orang baca ke tak..aku buat blog sebab aku buat apa yang aku suka..bukan ade sapa-sapa yang paksa pun...

Eh..apasal panjang sangat intro aku ni...hehe...tajuk pasal shopping.....antara dua tu kan..aku lagi suka shopping online...jimat masa..jimat tenaga...cuma duit je yang tak berapa nak jimat..hahaha..sebabnya dah asyik jelajah dari satu website ke satu website...barang-barang cantik-cantik lak tu...payah lah nak menahan dari tak membeli...tapi setakat ni aku boleh lagi control dari menyopping sampai tak hingatttt!!..beli ala kadar je....

nak kata tak best shopping kat kedai..sebenarnya best jugak...boleh belek kelebet baju-baju yang nak dibeli tu..boleh try dulu..tengok in real cantik ke idok....tapi kalau dah beberapa kali keluar fitting room..tak fit-fit jugak...maknanya apa tu??....dahlah buang masa..buang tenaga pilih punya pilih tapi akhirnya takde yang berkenan pulok...last-last..letih je yang dapat...kalau macam tu surrender jelah beli kat kedai...beli online jelah sonang...

tapi kalau nak beli...beli dari website yang dah well known..jangan gatal tangan pergi beli barang online kalau rasa tak confident dengan website tu....kadang tu iklan je lebih...tapi barang sebenarnya tak wujud pun....so far aku beli online alhamdulillah..semuanya sampai...takde pulak yang sangkut...kena hati-hati jugak...kang excited beli macam-macam..duit dah transfer tapi sampai ke sudah barang tak sampai-sampai..tak ke haruu??...

No comments: