Wednesday, February 11, 2015

Jalan-jalan cari makan..

Assalamualaikum...

Kali ni meh kita cite pasal makan-makan lak...Semua orang suka makan kan...tapi nak jumpa kedai makan yang best dan menepati selera anak tekak ni yang kena usaha lebih sikit...Kalau rajin jalan-jalan dan survey tempat makan memang akan jumpa banyak tempat makan yang best-best..yang macam aku ni..taklah kaki makan sangat..tak cerewet pun ye gak...apa yang terhidang depan mata..ok je..boleh je makan..tapi janganlah menu yang pelik-pelik..setengah orang kalau nak makan..kena ada lauk yang berkuah...tak pun mesti yang pedasss...kalau tak pedas tak leh telan...eh..ye ke..tak leh telan..dah masuk dalam mulut tu...telan je lah...jangan buat payah sangat bole tak??...hehe

Hujung minggu lepas selepas melawat ZZ kat asrama..apa kata kita jalan-jalan cari makan kat nunnn kedai dalam hutan sana..hahaha...aku pun pelik...apasal masuk jalan dalam ladang kelapa sawit...kebun kiri kanan...keluar dari ladang baru nampak ada kampung...dan kedai ni terletak di hujung kampung tu. Kadang aku dan Z suka explore tempat makan baru..cuba apa yang best..kalau best...boleh ngulang lagi..kalo tak..sekali tu jelah..



Ni kedainya...Mandella Tomyam Seafood...teringat aku kat negro tu...mandela..




Antara menu yang aku order..siakap 3 rasa...tapi aku makan macam 1 rasa je..hehe



Udang goreng tepung..kalau tengok saiz udang memang puas hatilah..big saiz!..




 Sayur kangkung goreng belacan




 Tomyam udang..bukan main banyak lagi udang yang dia letak...murah agaknya udang kat kampung ni..hehe


dan last..anak sotong goreng tepung..ni paling aku suka...sedap memang sedap...teringin lah pulak bila tengok gambar ni lagi..hehe....Kalau korang nak cuba..leh datang kedai ni terletak di...........................................


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

PONTIAN, JOHOR....


Sekian, terima kasih. Bye:-D

1 comment:

Nett said...

Jauhnya lah kalau aku nak terjah weeiiiii