Friday, February 13, 2015

Senibong Cove


Pernah pergi senibong cove tak?...Aku pun tak pernah...tapi semalam kira first timelah aku jejak kaki ke sana...tujuannya nak gi makan...office aku buat annual dinner kat situ...tempatnya menarik..cantik..tenang...berhadapan pulak dengan jeti tempat  orang-orang kaya melabuhkan bot diaorang kat situ. Satu hari nanti kalau aku ada private bot...agak-agak boleh tak 'park' kat situ sebaris dengan diorang ek?..hehe..(mood berangan....P)



 




 Menu pun boleh tahan..dah tahap master chef dah aku tengok... tapi harga aku tak tengoklah sebab office yang belanja...hehehe..


Apa yang aku makan?...


Starter haruslah makan salad dulu....mixed salad with sesame dressing.....bajet orang-orang kaya...makan salad jee...hehe..




                        pastu ade mushroom soup jugak...cicah dengan garlic bread





Pastu baru masuk main course...namanya..Grilled Seabass Fillet dengan Shallot Sauce dan Baked Mussel. Punyalah panjang nama..tak nak kalah tu..tapi portion eh..emm...kalau tambah sepinggan lagi baru cukup kut..hahaha



Kawan lain makan yang ni..Grilled chicken chop dan white prawn dengan bbq sauce..served with vegetables and US potatoes...jauh eh datang potato tu..




 Lamb cutlet dengan creamy black pepper sauce

 

 orange juice...



Last baru dessert..aiskrim coklat.Baru complete..ini kalau makan macam ni tiap-tiap hari mau turun berat badan ni...sebab...sebab..takde nasi!!....tapi sesekali makan complete course macam ni baru terasa heaven...kalau dah tiap-tiap hari..kat mano lak raso best eh...hehe...


 

muka tuan tanah yang dah kelaparan sebelum semua makanan tu sampai....hehe...so sesapa yang nak pergi cuba boleh datang ke senibong cove..johor bahru..cuba menu-menu kat situ..ada satu cafe je dalam kawasan senibong cove tu..sonang je cari....nama cafe...rahsia..hahaha

3 comments:

cikmudahimawary said...

Wahhh belanja la sikit... x ajakk

nooreenazura said...

Hehe..kite pun offc yang belanja..kalo pegi sendiri tak tahulah bile..:-)

Nett said...

Amboooiiiii.....menu dia...western aje ko ni noen...