Wednesday, February 18, 2015

Melawat ZZ

Sabtu lepas..macam biasalah rutin aku sekarang..melawat anak bujang di asrama..tapi kali ni datang bukan datang lenggang kangkung yaaa...tapi dengan misi untuk memenuhi selera ZZ nak makan nasi lauk gulai ketam...agaknya dia nak tukar selera....atau dah boring asyik mengadap lauk yang sama jee kat asrama....ataupun dia rindukan masakan aku yang sedap tu??....hahaha..apa-apa pun..aku dengan berbesar hati memang excited nak masak dan makan bersama-sama dengan dia.


Pagi-pagi buta lagi pas subuh si Z keluar cari ketam segar....aku kat rumah pulak standby masak nasi siap-siap..goreng telo dadar, goreng ayam campo ngan bawang dan lada sikit...dan buat sotong goreng tepung...nanti Z dah balik terus je gulaikan ketam tu. Cepat siap cepat bergerak..kalau aku terhegeh-hegeh kang..ntah bila nak siap..ye dak?...

Selepas bertungkus-lumus...
.
.
.
.
.
.
.

Taraaa...dah siap!!..








siap berkelah lagi kat tepi pantai pontian tuu...







berselera ZZ makan.....lain kali kalau teringin nak makan lauk lain lak..sebut je k...nanti ibu bawakkan lagi...tapi lauk yang ibu pandai masak jelah...yang kurennnggg tu..kita makan kat kedai jelah...hahaha...




3 comments:

iha said...

Kalau macam ni iha pun tak tahan tengok lauk dia kak.. nak jadi anak angkat akak boleh? Hehe..

nooreenazura said...

iha...tak yah tunggu jd anak angkt..bila2 pun akk bole masakkn utk iha...hehe..

Nett said...

Nak jugak gulai ketammm....