Monday, February 9, 2015

Panggilan Telefon di petang itu...


ZZ : Ibu...ibu apa kabar?
Ibu : Baik..Alhamdulillah...
ZZ : Ibu...nak tanya...seluar sekolah ada berapa pasang?
Ibu: ada 3...kenapa?
ZZ: satu dah hilanglah ibu...bila angkat kain kat ampaian..tengok dah takde...
Ibu: ha??...hilang??.....macammana bole hilang....alahai anak omak...(ini aku yang tambah..)hehe..
Emm...tu la kisahnya...ZZ telefon aku petang semalam nak bagitau seluar sekolahnya dah hilang satu...ngaib..entah ke mana...aku mintak dia cari dulu..tanya kawan-kawan..takut ada yang TERambil.....kalau tak jumpa jugak..takpelah...nanti ganti yang lain. Memang dari awal aku dah prepare mental pasal hal ni....dah agak dah...nama pun duk kat asrama...ko nak expect barang selamat sepanjang  tahun....agak mustahil kut...tapi ni baru sebulan lebih...lom setahun lebih lagi...adakah aku kena prepare mental sepanjang tahun??....hehe..
Sepanjang aku sekolah dulu..aku tak pernah tinggal di asrama...dari 6 beradik..aku sorang je yang tak pernah tinggal di asrama. Anak kesayangankan....harussss ada di depan mata mak bapak 24 jam...haha...ini kalau adik beradik aku baca...mau bengkekkkk...je hati tu...haha...sebab tu barang-barang ZZ semuanya aku tulis nama..sampai penyepit baju pun aku tulis nama...tapi kalau dah nak hilang nak buat camno...pasrah jelah...





No comments: