Friday, August 14, 2015

Korea Part 2

Hari ni kita sambung cerita perjalanan aku di Jeju Island..kalau nak baca part 1 bole gi kat link ni..Korea Part 1. Apa-apa pun..sebelum kaki melangkah..isi perut dulu..tapi makan pun simple-simple jelah..nak makan macam-macam menu..tak beranilah aku..tak tahu halal ke idok..jadi ambik yang confirm halal je..


kat rumah pun aku tak makan anggur dan epal pagi-pagi..huhu..

Sekarang get ready nak mendaki bukit.....fuhh..cuba korang tengok gambar ni...korang rasa tak tinggi ke puncak bukit tu...nampak macam rendah je kan..cuba naik tengok...sampai ke tak ke atas tu..bila dah sampai atas..rase penat tadi pun hilang sebab cantiknyaaa ciptaan Ilahi...nama tempat ni Seongsan Sunrise Peak. Kebanyakannya orang  yang mendaki bukit tu untuk lihat keindahan sunrise dari puncak bukit tu...yang aku ni pulak..matahari dah terpacak..baru nak mendaki..tapi tak kisahlah...dapat gak tengok view dari atas..padahal dah berbelas tahun aku tak mendaki bukit sejak tinggalkan zaman belajar dulu..




masa mendaki tu adalah kedai-kedai kecik kat tepi-tepi tu kalau nak beli souvenir. tak ambik pulak gambarnya..sebab penat..maklumlah stamina aku hujung-hujung je..hehe




kat bawah bukit tu ada shooting...kat sanakan terkenal dengan drama-dramanya...tapi satu drama pun aku tak pernah ikut..sebab muka hero dah macam heroin dah aku tengok..lawa bebenor!


pastu sambung lagi perjalanan ke Seopjikoji...atas bukit jugak..tapi viewnya..Subhanallah...cantikkk bangat bak hang!!






dah puas mendaki..jom kita belayar pulak..naik kapal layar ni...makan angin di tengah-tengah laut luas..



ni gaya jee..bukannya aku memancing pun..kalau nak mancing pun boleh tapi tak naklah aku berdiri lama-lama tunggu ikan..

 


itulah kisahnya di Jeju Island..sebuah pulau yang cantik..bersyukur sangat dapat melihat ciptaan Allah yang Maha Indah ni..dengan sinaran matahari dan angin yang bertiup dingin membuatkan aku terkenang-kenang keindahan di sana..  nanti aku sambung kisah di Nami Island pulak..kena fly balik ke Seoul dulu...babai..

No comments: