Tuesday, April 28, 2015

Bandung Last Day

Bilalah aku nak habiskan entry ke Bandung nii....esok aku nak travel lagi...ke mana?....hehehe.....balik nanti aku cite kat blog k!

Hari terakhir di Bandung seperti biasalah wajib beli ole-ole di Kartika Sari dekat Jalan Dago tu. Memang famouslah kedai tu...kalau tak singgah macam tak lengkap...orang semua tertumpu kat kedai kartika sari ni je...bakul masing-masing penuh dengan macam-macam pastries..kek..brownies...


Flight kami pulak pukul 4pm..tengahari dah kena ke airport..tau jelah keadaan jalan di Kota Bandung ni...jem di mana-mana..janganlah ambil risiko nak pergi shopping tempat yang jauh dari airport..takut nanti tak sempat..terlepas flightlah jawapnya..

Aku hanya beli kek lapis prune, brownies choco chip,brownies tiramisu, kerepek sale(aku syak maknanya salai kut) gulung dan kerepek pisang mocca...tapi memang sedaplah brownies tu...tak heranlah ramai yang memborong...tapi brownies kukus ni aku beli di kedai Amanda...katanya kalau nak cuba brownies kukus lebih sedap di situ berbanding di Kartika Sari...ikut tekak masing-masinglah..ye dak?pada aku semuanya sedap aje...hehe..


Akhirnya kami selamat sampai di Klia2 pukul 8.10pm....itulah kisah perjalanan aku ke Bandung bersama dua sahabat lama..di sebelah kiri tu namanya marina..di tengah tu mazliza..bila balik beg masing-masing semuanya overload..aku pulak siap beli beg baru kat Pasar Baru..tak tau nak sumbat kat mana barang-barang yang aku beli...time shopping macam tak hinggat..time nak packing..aduss..pening nak susun barang....

Agak-agak ade tak yang nak kenal sapa bodyguard kitarong masa kat Bandung tu??..hehe...kalau dapat guider yang sporting dan banyak membantu perjalanan kita kat sana...memang best..kita pun tak sakit kepalakan...so aku boleh cadangkan En. Dadang ni...

-

-

-

-

-


-

-

-

-

-

-

                                                                               


K bai..:-))




No comments: