Saturday, September 5, 2015

15th Wedding Anniversary..

Assalamualaikum...

Asyik cerita tentang travel je..kali ni aku nak dedicate special entry for my husband...yelah...diakan sebahagian daripada hidup aku..tahun ni tahun ke 15 kami telah bersama..sekejap je masa berlalukan..kalo time sekolah dah masuk form 3 ni....aku rase baru hari tu nikah dengan dia..tup-tup dah 15 tahun..Alhamdulillah...segala puji-pujian bagi Allah yang memberikan nikmat ini...

Lumrah kehidupan..dalam hidup berumahtangga..tak semuanya manis..dan tak semuanya pahit..ade ups and down...tapi masing-masing cuba belajar memperbaiki kekurangan yang ada..menambah baik kelebihan yang diberi...manalah ada pasangan yang perfect serba serbi...ade ke??..yang takde cacat cela...yang senyum je 24 jam..pasti ada dugaan yang datang...cuma terpulang kepada kebijaksanaan dan kematangan kita untuk handle sesuatu dugaan atau ujian yang datang tu...pilihan di tangan kita...samada nak melenting ke..nak mengamuk ke..nak mengadu domba ke...atau yang paling best sabar jeee....atau pilih untuk berdiam diri dulu dan settlekan kemudian.

Kalau baca kisah rumahtangga yang berlaku di sekeliling kita ni..macam-macam kisah...kadang tak terjangkau dek akal ni perkara tu berlaku...samada datang ujian dalam bentuk kewangan..ada yang lain pulak  ujian  yang melibatkan hati dan perasaan...dengan pasangan yang tidak cuba memahami atau bertolak ansur...asyik dia dan dia je yang betul dan macam-macamlah seribu satu masalah...tapi itu semua adalah suatu proses pembelajaran yang berterusan bagi yang mampu menahannya.

Aku sentiasa ingatkan diri aku untuk sentiasa bersyukur dengan apa yang aku ada hari ini..mungkin pada pandangan orang lain..tidak ada apa-apa yang istimewa..tapi perasaan 'cukup' itu lebih baik bagi diriku...rasa bahagia yang hadir dalam hati bukanlah datang dari harta yang banyak atau kehidupan yang mewah tapi ia adalah perasaan yang Allah hadirkan dalam hati bagi sesiapa yang Dia kehendaki.


kali ni kite ke kenny rogers je sudah....nak makan simple-simple je..muka Z pun macam penat sebab baru balik keje..aku je ceria manjang sebab time amik gambar haruslah senyum..hihi...moga jodoh kita berpanjangan dan kehidupan rumahtangga ini diberkati olehNya..Ameen..

No comments: