Thursday, September 21, 2017

PULAU BESAR, MERSING 3

Kita sambung cerita yang tertangguh itu..

Keesokkannya selepas subuh aku bercadang nak melihat matahari terbit...jadi awal pagi aku dan Z jalan-jalan di sekitar resort nak tengok sejauh mana kami boleh pergi dan apa yang menarik kat pulau tu..

 Aku suka design tingkap ini..old concept gituu..

 
sepanjang explorasi tu banyak betul pokok kelapa kat pulau ni...aku ni bukan apa...risau jugak kalau tetiba buah kelapa jatuh ke...dah la banyak buah-buah yang dah tua kat pokok tu...tapi menurut pekerja di resort tersebut..setakat ni takde lagi kejadian buah kelapa jatuh terkena kepala pengunjung resort.....mintak-mintak dijauhkanlah..


 


 

 pandaikan...buat cover untuk lampu tu...comei je...:-)


 

 ada masjid...seperti lepas di cat baru..


 bunga liar di tepi jalan...

 
bunga ni pun dah lama aku tak tengok...:-p



jalan punya jalan...akhirnya kami jumpa ada satu lagi jeti lama....tapi jeti ni nampaknya digunakan oleh pengunjung resort lain di pulau tu jugak..dari jeti kayu ni lah baru aku berpeluang melihat matahari pagi... yang malu-malu menampakkan dirinya dari celah bukit bukau pagi tu....


 

 


Melihat laut tenang tanpa ombak..waktu pagi yang sunyi..angin laut yang nyaman...emm....indahnya perasaan tu...perasaan menikmati keindahan alam..

kemudian kami pun berjalan balik semula  ke resort...perut lapo ni..tak sarapan lagi...nak tengok apa disediakan oleh pihak resort pagi tu?

antara resort lain yang sedang dalam pembinaan di pulau tu..


 

ada ke posmen datang ambik surat kat sini?...




 aku makan omelete, roti canai, nasi lemak..kenyanglah..

 aktiviti untuk hari ni..apa lagi.. menjelajah pulau...berenang...menyelam...tapi macam  biasalah aku duk dalam bot je sebab tak berani nak turun dalam air tu...mak serammmm....

 

 
bukan main lagi ha preparation nak menyelam....sembur..............padahal lepas tu masuk dalam air gak..hihi...








keindahan pulau-pulau yang sempat aku snap...elok gak aku tak turun menyelam sekali...kalo tak, sapa nak ambik gambar-gambar ni sume...ye dak?...:-)




Ok Babai..

Love,
Zura

No comments: