Friday, November 11, 2016

TIOMAN ISLAND PART LAST


Nak sambung sikit lagi sebenarnya cerita ke Tioman ari tu...punyelah lama aku peram...pas subuh hari terakhir.. aku dah aim nak tengok lagi sunrise di tepian pantai..kali ni aku dapat menikmati view yang sungguh indah...sampai ke hari ini aku masih terbayang-bayang keindahan ciptaanNya...dengan warna  langit..awan..sinaran pagi matahari...kalaulah setiap pagi aku bangun tidur dapat menikmati pemandangan indah ini kan best!...tak payah pergi jauh-jauh..bukak je jendela (bahasa buku gitu..) terus menghirup udara pagi yang segar....oh my...(mood berangan).








Gambar-gambar yang aku amik ni aku tak edit langsung. Semuanya adalah dari warna-warna alam semulajadi seperti yang aku lihat. Kebetulan ada sorang mamat ni berlari menuju ke pantai nak bersenam...tu yang ada model kat tengah-tengah tu..








Breakfast macam biase...mengadap pantai...ditemani hembusan bayu laut yang dingin lagi mendamaikan....aargghh...rindunya suasana tu...


Sehari sebelum balik tu di waktu petang kalau dah puas mandi pantai, boleh sewa basikal round-round kat sekitar resort tu. Sewa basikal dalam RM5 sejam. Kayuhlah sepuas hati selagi larat. Aku ni dah berpuluh tahun tak naik basikal..terkial-kial..memula je...lepas dapat rentaknya...lajulah..tapi kena tinggal gak kat belakang oleh dua orang pelumba kampung tu...hihi





Kalau gian nak main buai pun boleh...takde sapa nak larang....:-)




 
Hari terakhir di Tioman hanya santai-santai saje. Lepas breakfast, jalan-jalan sekitar resort dan lepas tu mula kemas beg untuk balik. Pihak resort akan hantar kami semula ke jeti. Perjalanan balik ke mainland dengan feri kali ni sangatlah lancar. Tak seperti ketika nak datang hari tu..berjam-jam tunggu feri. Walau apa pun..ini adalah pengalaman pertama kali aku ke Pulau Tioman dan aku sudah mula jatuh hati dengan keindahan dan kecantikan pulau itu.



Love..
Zura


3 comments:

atiehilmi.com said...

total perbelanjaan ke pulau tioman berapa sis ? hee~

nooreenazura said...
This comment has been removed by the author.
nooreenazura said...

sorry..lmbat na reply..total sorang dlm rm400 pd masa tu..all in kecuali naik feri bayar asing masa di jeti nnti..